Blog de Maria Conca

Nàpols és una ciutat de contrastos
novembre 27, 2009, 2:55 am
Filed under: Uncategorized

Nàpols, una ciutat monumental: palaus, castells, esglésies, cartoixes, claustres…, que conviuen amb la  brutícia, el soroll, el caos de circulació… El visitant té una sensació estranya, passa de l’admiració al disgust quasi sense adonar-se’n.

Les petjades dels catalans a Nàpols són ben visibles. Alfons el Magnànim, que va regir els destins de la ciutat al segle XV, es va establir al Castelnuovo. Un castell immens amb quatre torres circulars dominant la mar, a imitació de les quals es van construir les torres de Quart de València. Les quatre barres catalanes, esculpides en pedra,  fusta o  llenç es troben ça i lla. Josep de Ribera, el pintor xativí, figura entre els grans pintors del museu d’art del Palau Farnese, en Capodimonte. La via Catalana, un carrer on encara hi ha instal·lats petits tallers que treballen la fusta, el ferro, etc., però brut i atrotinat com tants altres.

La vista de Nàpols des de Capodimonte o des de la cartoixa de San Martino és magnífica. L’ocre, el marró i el verd hi predominen, contrastant amb el blau del mar al fons.

Hi ha algunes llibreries de vell on pots trobar llibres interessants, restaurants petits i acollidors com el Bellini i cafès com el Caffè Letterario, d’ambient culte i agradable.

La Facoltà di Lettere e Filosofia dell’Università de Napoli no gaudeix d’un gran equipament; en canvi, té uns estudiants molt motivats amb qui va ser un plaer compartir la conferència. Els professors ens van acollir molt bé. Els napolitans són amables i bons conversadors.

.Caffè letterario, 22-11-09

Al Caffè letterario restaurant-nos i fent tertúlia el diumenge a la nit (22/11/2009)

No Comments so far